Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Aktuální otázky regulace mezinárodní letecké přepravy
Knotková, Markéta ; Pauknerová, Monika (vedoucí práce) ; Brodec, Jan (oponent)
Tato práce se zabývá aktuálními otázkami mezinárodní letecké přepravy a konkrétně mezinárodní právní úpravou odpovědnosti leteckého dopravce při přepravě cestujících, zavazadel a nákladu. První mnohostrannou mezinárodní úmluvou, která tuto otázku upravila a unifikovala, byla Varšavská úmluva z roku 1929. Stanovila základní náležitosti přepravních dokumentů, tj. letenky, zavazadlového lístku a leteckého nákladního listu. Dopravce je podle jejích ustanovení odpovědný zejména v případě zranění či usmrcení cestujícího, dále v případě poškození či ztráty zavazadel a nákladu a konečně též za škodu způsobenou zpožděním. Úmluva zavedla odpovědnostní režim, pro který byla charakteristická odpovědnost za presumované zavinění a omezení odpovědnosti dopravce maximálními finančními částkami vyjádřenými ve francouzských francích. Z důvodu následného rozvoje letecké přepravy v dalších desetiletích si Úmluva vyžádala řadu doplnění prostřednictvím mezinárodně sjednaných protokolů a úmluvy, které spolu s ní tvoří tzv. Varšavský systém. Další instrumenty Varšavského systému se vyznačovaly zejména tendencí k postupnému zpřísňování odpovědnosti, která se projevovala ve snaze zavést princip objektivní odpovědnosti a v postupném zvyšování odpovědnostních limitů. Roku 1999 byl pak přijat druhý unifikační mezinárodní...
Aktuální otázky regulace mezinárodní letecké přepravy: odpovědnost leteckého dopravce vůči cestujícím
Ajgl, Tomáš ; Pauknerová, Monika (vedoucí práce) ; Brodec, Jan (oponent)
Tato práce se zaobírá těmi otázkami regulace mezinárodní letecké přepravy, které jsou středem zájmu cestujících. Autor se zaměřuje na dva klíčové právní dokumenty, které zakládají různé režimy odpovědnosti leteckého dopravce. Prvním je Úmluva o sjednocení některých pravidel o mezinárodní letecké přepravě, známá též jako Montrealská úmluva. Druhým je evropské nařízení č. 261/2004, známé jako nařízení o právech cestujících. Klíčovou otázkou je, zda jsou tyto odpovědnostní režimy zcela oddělené, anebo se překrývají. Po úvodní kapitole následuje Kapitola 2 zaobírající se historickým vývojem právní regulace na úseku odpovědnosti v letecké přepravě. Je zde popsán rozvoj takzvaného Varšavského systému a jsou představeny Montrealská úmluva a některá z nejdůležitějších evropských nařízení. Následující kapitola se zaměřuje na teoretické aspekty odpovědnosti leteckého dopravce ve světle české občanskoprávní vědy. Tato zjištění jsou aplikována jak na případ Montrealské úmluvy, tak na nařízení č. 261/2004. Ustanovení Montrealské úmluvy jsou zkoumána v Kapitole 4. Je pojednáváno o rozsahu platnosti, stejně jako o nejproblematičtějších pojmech jako je "nehoda" nebo "zranění". Jsou představeny některé závěry soudů a je na nich předvedeno, jak může být umožněno nebo znemožněno poskytnutí odškodnění za různé druhy...
Nemajetková újma v právní regulaci mezinárodní přepravy
Vosečková, Lucie ; Růžička, Květoslav (oponent)
196 Nemajetková újma v právní regulaci mezinárodní přepravy Abstrakt Práce se zabývá otázkami spojenými s právní úpravou nemajetkové újmy vznikající v souvislosti s mezinárodní leteckou přepravou. Ta se v posledních deseti letech dostává do popředí zájmu, zejména evropských institucí. První část práce je věnována obecnému teoretickému vymezení nemajetkové újmy jako takové a jednotlivým druhům nemajetkové újmy, které mohou při letecké přepravě vznikat. Těmi jsou újma na zdraví, emocionální újma způsobená prožitým stresem nebo jinak nekomfortní situací, a nemajetková újma způsobená tím, že se cestující kvůli zpoždění, zrušení letu nebo odepření nástupu na palubu nedostane včas na místo určení. Druhá část práce je věnována srovnání úpravě náhrady nemajetkové újmy v právní úpravě České republiky a Spojených států amerických, a to vývoji institutu nemajetkové újmy a náhrady této újmy. Pozornost je věnována zejména jednotlivým titulům, které jsou dle příslušné právní úpravy nahrazovány a porovnání výše náhrady nemajetkové újmy v rozhodování soudů obou zemí. Třetí část je věnována úpravě nemajetkové újmy a její náhradě, vznikající v souvislosti s mezinárodní leteckou přepravou. Ta je v současnosti na mezinárodní úrovni upravena ve Varšavské úmluvě, resp. Varšavském systému a v Montrealské úmluvě, na úrovni...
Nemajetková újma v právní regulaci mezinárodní přepravy
Vosečková, Lucie ; Růžička, Květoslav (oponent)
196 Nemajetková újma v právní regulaci mezinárodní přepravy Abstrakt Práce se zabývá otázkami spojenými s právní úpravou nemajetkové újmy vznikající v souvislosti s mezinárodní leteckou přepravou. Ta se v posledních deseti letech dostává do popředí zájmu, zejména evropských institucí. První část práce je věnována obecnému teoretickému vymezení nemajetkové újmy jako takové a jednotlivým druhům nemajetkové újmy, které mohou při letecké přepravě vznikat. Těmi jsou újma na zdraví, emocionální újma způsobená prožitým stresem nebo jinak nekomfortní situací, a nemajetková újma způsobená tím, že se cestující kvůli zpoždění, zrušení letu nebo odepření nástupu na palubu nedostane včas na místo určení. Druhá část práce je věnována srovnání úpravě náhrady nemajetkové újmy v právní úpravě České republiky a Spojených států amerických, a to vývoji institutu nemajetkové újmy a náhrady této újmy. Pozornost je věnována zejména jednotlivým titulům, které jsou dle příslušné právní úpravy nahrazovány a porovnání výše náhrady nemajetkové újmy v rozhodování soudů obou zemí. Třetí část je věnována úpravě nemajetkové újmy a její náhradě, vznikající v souvislosti s mezinárodní leteckou přepravou. Ta je v současnosti na mezinárodní úrovni upravena ve Varšavské úmluvě, resp. Varšavském systému a v Montrealské úmluvě, na úrovni...
Nemajetková újma v právní regulaci mezinárodní přepravy
Vosečková, Lucie ; Pauknerová, Monika (vedoucí práce) ; Ondřej, Jan (oponent) ; Dolanská Bányaiová, Lucie (oponent)
196 Nemajetková újma v právní regulaci mezinárodní přepravy Abstrakt Práce se zabývá otázkami spojenými s právní úpravou nemajetkové újmy vznikající v souvislosti s mezinárodní leteckou přepravou. Ta se v posledních deseti letech dostává do popředí zájmu, zejména evropských institucí. První část práce je věnována obecnému teoretickému vymezení nemajetkové újmy jako takové a jednotlivým druhům nemajetkové újmy, které mohou při letecké přepravě vznikat. Těmi jsou újma na zdraví, emocionální újma způsobená prožitým stresem nebo jinak nekomfortní situací, a nemajetková újma způsobená tím, že se cestující kvůli zpoždění, zrušení letu nebo odepření nástupu na palubu nedostane včas na místo určení. Druhá část práce je věnována srovnání úpravě náhrady nemajetkové újmy v právní úpravě České republiky a Spojených států amerických, a to vývoji institutu nemajetkové újmy a náhrady této újmy. Pozornost je věnována zejména jednotlivým titulům, které jsou dle příslušné právní úpravy nahrazovány a porovnání výše náhrady nemajetkové újmy v rozhodování soudů obou zemí. Třetí část je věnována úpravě nemajetkové újmy a její náhradě, vznikající v souvislosti s mezinárodní leteckou přepravou. Ta je v současnosti na mezinárodní úrovni upravena ve Varšavské úmluvě, resp. Varšavském systému a v Montrealské úmluvě, na úrovni...
Aktuální otázky regulace mezinárodní letecké přepravy: odpovědnost leteckého dopravce vůči cestujícím
Ajgl, Tomáš ; Pauknerová, Monika (vedoucí práce) ; Brodec, Jan (oponent)
Tato práce se zaobírá těmi otázkami regulace mezinárodní letecké přepravy, které jsou středem zájmu cestujících. Autor se zaměřuje na dva klíčové právní dokumenty, které zakládají různé režimy odpovědnosti leteckého dopravce. Prvním je Úmluva o sjednocení některých pravidel o mezinárodní letecké přepravě, známá též jako Montrealská úmluva. Druhým je evropské nařízení č. 261/2004, známé jako nařízení o právech cestujících. Klíčovou otázkou je, zda jsou tyto odpovědnostní režimy zcela oddělené, anebo se překrývají. Po úvodní kapitole následuje Kapitola 2 zaobírající se historickým vývojem právní regulace na úseku odpovědnosti v letecké přepravě. Je zde popsán rozvoj takzvaného Varšavského systému a jsou představeny Montrealská úmluva a některá z nejdůležitějších evropských nařízení. Následující kapitola se zaměřuje na teoretické aspekty odpovědnosti leteckého dopravce ve světle české občanskoprávní vědy. Tato zjištění jsou aplikována jak na případ Montrealské úmluvy, tak na nařízení č. 261/2004. Ustanovení Montrealské úmluvy jsou zkoumána v Kapitole 4. Je pojednáváno o rozsahu platnosti, stejně jako o nejproblematičtějších pojmech jako je "nehoda" nebo "zranění". Jsou představeny některé závěry soudů a je na nich předvedeno, jak může být umožněno nebo znemožněno poskytnutí odškodnění za různé druhy...
Aktuální otázky regulace mezinárodní letecké přepravy
Knotková, Markéta ; Pauknerová, Monika (vedoucí práce) ; Brodec, Jan (oponent)
Tato práce se zabývá aktuálními otázkami mezinárodní letecké přepravy a konkrétně mezinárodní právní úpravou odpovědnosti leteckého dopravce při přepravě cestujících, zavazadel a nákladu. První mnohostrannou mezinárodní úmluvou, která tuto otázku upravila a unifikovala, byla Varšavská úmluva z roku 1929. Stanovila základní náležitosti přepravních dokumentů, tj. letenky, zavazadlového lístku a leteckého nákladního listu. Dopravce je podle jejích ustanovení odpovědný zejména v případě zranění či usmrcení cestujícího, dále v případě poškození či ztráty zavazadel a nákladu a konečně též za škodu způsobenou zpožděním. Úmluva zavedla odpovědnostní režim, pro který byla charakteristická odpovědnost za presumované zavinění a omezení odpovědnosti dopravce maximálními finančními částkami vyjádřenými ve francouzských francích. Z důvodu následného rozvoje letecké přepravy v dalších desetiletích si Úmluva vyžádala řadu doplnění prostřednictvím mezinárodně sjednaných protokolů a úmluvy, které spolu s ní tvoří tzv. Varšavský systém. Další instrumenty Varšavského systému se vyznačovaly zejména tendencí k postupnému zpřísňování odpovědnosti, která se projevovala ve snaze zavést princip objektivní odpovědnosti a v postupném zvyšování odpovědnostních limitů. Roku 1999 byl pak přijat druhý unifikační mezinárodní...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.